4 listopad 2014 6 Komentářů

Co nového přináší MailChimp.com? Pokročilou automatizaci e-mail marketingu

Poznámka: psáno pro časopis Direkt.

Před několika lety MailChimp přišel se základní funkcí autoresponderů. Po rozeslání několika milionů kampaní a více než 700 milionech e-mailů přišlo její vylepšení. Nejde ovšem o žádný „facelift”, nýbrž o celkovou změnu, jak k automatickým e-mailům MailChimp přistupuje.

MailChimp má v současné době více než 92 000 uživatelů, kteří aktivně používají funkci automatizovaných e-mailingů. Využívají je k řadě technik, jako je generování leadů, vzdělávání zákazníků nebo upozornění, že zboží je opět skladem. Jednoduše – automatizace je dobrý nástroj, jak vydělat ještě více peněz a přinést čtenářům zajímavý obsah.

Proto přišel MailChimp s novou úrovní automatizace. Byl kompletně předělán celý systém nastavení automatických kampaní, byla přidána možnost spravovat a řídit celé série e-mailingů podle nejrůznějších scénářů, nechybí ani funkce pokročilého nastavení času rozesílek (tzv. send-time management). Automatizace tak klientům přináší nové možnosti, jak pečovat o své zákazníky či odběratele.

Scénáře a workflow
K čemu tak nyní mohou uživatelé využívat automatizaci e-mail marketingu? Mohou s nimi vytvořit uvítací e-mailingy, série vzdělávacích newsletterů, rozesílání narozeninových přání, upozornění atd. Zákazníci, kteří používají funkci eCommerce360, mohou pomocí automatizovaných e-mailingů například odměňovat své nejlepší zákazníky podle historie nákupů.

Pokročilý čas rozesílek
Jejich rozeslání si dokonce mohou uživatelé nastavit ihned, jakmile vaše definovaná akce proběhne a adresát klikne na stanovený odkaz na webu. To umožňuje lidem, kteří používají MailChimp, poslat zákazníkům či odběratelům jednoduše a automaticky obsah, který je co nejvíce relevantní. Klienti si dokonce mohou nastavit vlastní „scénáře” a sledovat jejich výkon.

Pomocí pokročilého nastavení rozesílek si dokonce mohou uživatelé MailChimpu určit, kdy během dne chtějí automatické kampaně rozeslat, popř. vybrat si mezi dvěma specifickými časy rozesílek. Variabilní možnosti rozesílek dávají jistotu, že adresáti newslettery obdrží v čase, kdy je to pro ně nejlepší. Respektive, kdy je největší pravděpodobnost, že je budou číst.

Segmentace a škálovatelnost
Jak společnosti rostou, mění se potřeby marketingu a s tím i potřeby automatizace marketingu. Nyní si firmy a organizace mohou v MailChimpu nastavit vlastní pravidla pro automatizaci e-mail marketingu a segmentaci. Lze si vytvořit vlastní scénáře podle pravidel pro triggered e-maily, na základě segmentace dat a podle počtu kroků v jednotlivých sériích. Klienti MailChimpu mohou dokonce automatizovanými e-mailingy cílit na vybrané lokality nebo konkrétní nákupy.

Reportování
Sekce s automatizací poskytuje jednoduché a přehledné rozhraní pro správu všech e-mailingů. Celý proces automatizovaných kampaní si uživatel může prohlédnout ve vizualizaci, díky čemuž získá dobrý přehled, co a kdy se bude posílat. Technologie „Drag and Drop“ umožňuje snadnou správu, řazení a časování automatických kampaní. Uživatelé mohou rovněž sledovat výkon jednotlivých automatických e-mailingů či celých automatických kampaní.

MailChimp, který před časem uvedl svůj propracovaný wysiwyg editor šablon s „drag and drop“ moduly, tak přichází s dalším velmi užitečným nástrojem pro e-mail marketing. Uživatelé nyní nemusí kódovat šablony, díky čemuž ušetří značné finanční prostředky i čas. Mohou rovněž využít nástroje pro automatizaci e-mail marketingu a při správném využití zákazníkům a čtenářům přinést novou přidanou hodnotu.

Líbil se vám článek a přemýšlíte o e-mail marketingu? Zkuste e-mailingový nástroj MailChimp.com. 12 000 e-mailů nyní můžete každý měsíc rozeslat zdarma.

O autorovi
Vladislav Bureš — copywriter a konzultant pro přímou komunikaci. Portfolio naleznete na Madcow.cz. V případě zájmu mi napište přes kontaktní formulář nebo si mě přidejte na Twitter: @madcowcz.

6 Responses to “Co nového přináší MailChimp.com? Pokročilou automatizaci e-mail marketingu”

  1. Dana 7 březen 2016 at 18.00 #

    Dobrý den,
    děkuji za Vaše šikovné články. Pomohlo mi, že jsem data (trochu dřiny) sesypala v excelu a udělala z nich jeden list, jak jste psal v jiném článku. Chtěla jsem následně v optimizepressu také udělat optin box, aby měl na úvodní stránce základní pole jako jméno a mail + jednu skrytou položku s hodnotou odpovídající zařazení do požadovaného segmentu a aby se podle toho vybrala automatizace v Mailchimpu. Nefunguje mi to, neděje se nic. Můžete mi poradit? Pokud to přesahuje radu zdarma, napište mi prosím do mailu cenu. Děkuji.

  2. Vladislav 7 březen 2016 at 20.23 #

    Dobrý den,

    bohužel s Optimizepress nemám žádnou zkušenost. Jak je to propojené s MailChimpem?

    S pozdravem

    Vladislav Bureš

  3. Dana 7 březen 2016 at 21.38 #

    Přímo, je to nejsnazší kombinace. V nastavení se navolí propojení s MCH a pak stačí vybírat pole atd. Spíš jde o to, jak to je nastaveno v MCH. Ve workflow jsem se pokusila nastavit, že se má automatizace odeslat, pokud je splněna příslušnost k segmentu, která má vzniknout právě tím, že je tam ta skrytá položka v registračním formuláři. S ostatními listy, které nemají tento pokus o „vyšší dívčí“ to funguje. Lze chtít po MCH, aby z formuláře poznal, že to má rovnou zařadit do daného segmentu a podle toho vybral určenou automatizaci? Děkuji za tak rychlou reakci 🙂 Dana

  4. Dana 8 březen 2016 at 17.39 #

    Napadlo mne, musím mít v registračním formuláři všechna pole, která jsou v listu? Tedy, lze použít WordPressový registrační formulář (pro různé účely a uživatele), kde jsou obsažena jen některá z polí listu? Pro ostatní pole by chyběla informace. To je zatím jediný rozdíl oproti původním samostatným listům. Někdo se hlásí na online kurz, někdo na prezenční (různé levely, komplet info i s fakturační adresou), někdo na free videa (jen jméno a email)… Do listu zatím neprolezla totiž ani jednoduchá registrace bez nároku na automatresponder. Rozumíte mi? 🙂 Děkuji!

  5. Dana 8 březen 2016 at 23.34 #

    Zdá se, že jsem na to přišla. Chybělo mi ve formuláři pole, které bylo ozančeno v MCH jako povinné. Když jsem zrušila povinnost, tak to začalo chodit. Tak pro ostatní, většinou je to „blbost“, ale umí potrápit.

  6. Dana 15 březen 2016 at 16.47 #

    Mám ještě jeden dotázek. Mám sjednocený list v MailChimpu. Když se mi ale chce přihlásit na vyšší stupeň kurzu někdo, kdo se hlásil už na nižší, hlásí to, že nekdo@seznam.cz je už přihlášen(a) do mailing listu „xyz“. Kde se, prosím, dá nastavit, že se má kontakt pouze aktualizovat, aby mi přišla přihláška a on se mohl přihlásit… děkuji za pomoc.


Napište komentář