21 únor 2011 3 Komentářů

E-mail marketing a cookies. Vyzkoušejte, jak to funguje

Možná jste to zažili u webových služeb jako je Booking.com nebo LowFares.com. Navštívíte web, použijete jejich službu nebo jen vyhledáváte např. nejlevnější ubytování. Někdy akci ani nedokončíte.

Během několika dnů vám do schránky přijde e-mailing s atraktivní cílenou nabídkou. Jako kdyby vám samotný web viděl do hlavy, napadne vás. Jak ale provozovatelé mohou vědět, že hledáte levné ubytování nebo letenky?

Metoda, kterou marketéři používají, je postavená na cookies. Pokud tedy navštívíte internetové stránky a zaregistrujete se, je vám přidělena trvalá cookie, která je spárována s vaším ID v databázi konkrétní internetové služby.

Na základě toho pak může provozovatel sledovat, jak se na webu chováte, a podle toho vám zaslat vhodný e-mailing. Pokud nechcete takové zprávy dostávat, můžete se odhlásit z databáze nebo vymazat cookies.

Využití je nasnadě. Můžete lépe pracovat s databází, protože víte o zákaznících detailní informace a váš e-mail marketing můžete rozšířit o další „sdělení“. Vaše komunikace se tak od prostého měsíčního e-mailingu rozšíří o další komunikaci (tzv. trigged e-maily vycházející z chování zákazníka jako je vyhledávání na webu). Pokud k nim navíc zařadíte slušné uvítací, transakční, akční a jiné e-maily, mohou mít zákazníci dobrý pocit, že se jim věnujete.

A jaká jsou nebezpečí? Především můžete adresáty zahltit e-mailingy. Zde je vždy důležité přemýšlet nad vhodností a relevantností daného e-mailingu. Vše by mělo být promyšlené a automatizované. Představte si například, že návštěvník využije vyhledávání na webu, během krátké doby vyhledá několik destinací. Na základě jakého klíče mu pak zašlete e-mailing? Promyslete si pečlivě, co bude jeho obsahem.

Jak začít? Jděte třeba na Booking.com, zaregistrujte se a uvidíte, jak to funguje. Pokud víte o webu, který využívá cookies v e-mail marketingu, dejte nám to vědět v komentáři. Díky.

O autorovi
Vladislav Bureš — copywriter a konzultant pro přímou komunikaci. Portfolio naleznete na Madcow.cz. V případě zájmu mi napište přes kontaktní formulář nebo si mě přidejte na Twitter: @madcowcz.

3 Responses to “E-mail marketing a cookies. Vyzkoušejte, jak to funguje”

  1. Peter Fabor 28 únor 2011 at 8.06 #

    Využitie je obrovské, problém je iba dostupnosti web analytics nástrojov, ktoré takéto niečo vedia. Jeden z mála nástrojov je Coremetrics a jeho služba LIVEmail:
    http://www.coremetrics.com/solutions/targeted-email.php

    Bavíme sa ale o nástroji s mesačným poplatkom >1000 Eur.

    Viacero webov si takúto funkciu samo doprogramuje, nie je to však zrovna triviálna záležitosť.

    Čo sa týka webov, pekne to využíva napríklad Amazon alebo Threadless.


Trackbacks/Pingbacks.

  1. E-mail marketing a cookies. Vyzkoušejte, jak to funguje - 12. bře, 2011

    […] Na základě toho pak může provozovatel sledovat, jak se na webu chováte, a podle toho vám zaslat vhodný e-mailing. Pokud nechcete takové zprávy dostávat, můžete se odhlásit z databáze nebo vymazat cookies. Pokračování na: madcow.cz […]

  2. E-mail marketing vs. direkt marketing. Jak je to s nákupem kontaktů… | Jan Vzorek - 17. kvě, 2011

    […] E-mail marketing a cookies E-mail marketing a akvizice nových zákazníků E-mail marketing z mé pošty… Checklist: Než rozešlete e-mailing […]

Napište komentář