20 červen 2010 0 Komentářů

Jak vytvořit direkt mailovou kampaň a jak ji zadat agentuře

http://silkandsports.com/?option=Demo-Account-For-Binary-Options-Trading-Is-It-Real Demo Account For Binary Options Trading Is It Real

there Home Loan Small Business Owner

visit Various Stock Exchange In India

visit Top 10 Binary Option Signals 4 Adoption

http://silkandsports.com/?option=Earned-Binary-Options Earned Binary Options

Binary Option Brokers Accepting Paypal 1 Minute Strategy

Boats On Foreks

there Forex Of Strategy Of Regularity In The Market

Free Live Forex Trading Rooms

Is Binary Option Trading No Deposit Legal In India

5. Vhodná kreativita

Syndrom nesplacené hypotéky může samozřejmě řadu z nás nutit k tomu, abychom hledali spolehlivá, nikoho neurážející řešení, s nimiž dosáhneme průměrných výsledků a budeme mít pro třetí kvartál klid. Já osobně doporučuji, pokud tedy na to máte prostředky a čas, otestovat vždy zásilku servisního typu a zásilku, která má určitý kreativní potenciál. 

Když se podívám na naše práce za poslední roky, vždy vidím zásilky, které mají například výtečné výsledky s minimální – téměř žádnou kreativitou. Na druhou stranu vím o zásilkách, které díky jisté drzosti měly nadprůměrné výsledky. Jednou z nich je zásilka, kterou jsme dělali pro Komerční banku. V konceptu Milenka jsme obrátili role v dopise. Nepsali jsme adresátovi, aby něco udělal, jak je to výhodné atd. Psala mu naopak milenka-kreditní karta, která si stěžovala, že ji zanedbává, nechodí s ní na nákupy ani na večeře. Zásilka měla neuvěřitelný úspěch. Jen malý zlomek adresátů musel řešit hádky s manželkami, které si skutečně myslely, že jim píše opravdová milenka.

6. Integrace

Často se rovněž zapomíná, že direkt mail nemusí jít sám o sobě. Pokud máte alespoň trochu dobrou databázi, můžete výsledky direkt mailu vylepšit e-mailingem, SMS či MMS zprávou. Než se ale pustíte to integrovaných kampaní, zkuste se na marketingu poptat, zda dokáže spárovat data o vašich zákaznících. Sehnat dobrou databázi adres, telefonních čísel a e-mailů totiž bývá v českých podmínkách nelehký úkol. Pokud hledáte případové studie integrovaných kampaní, zkuste se inspirovat na serverech jako je marketingsherpa.com, directdaily.com nebo třeba idirekt.cz.

7. Pochopení zákazníků 

Uvědomte si, kdo ve firmě nebo domácnosti, kterou chcete oslovit, skutečně rozhoduje, zda vaši službu potřebuje, či nikoli. Ujasnění konkrétní osoby vám pak pomůže při tvorbě direkt mailu. Možná znáte příklad věrnostního programu služby nejmenované firmy poskytující kurýrní služby, která nabízela benefity za objednávky jejich služeb. Tyto benefity nedostával finanční ředitel ani majitel firmy, ale slečny na recepcích. 

Briefování

Všechny výše uvedené faktory by se měly objevit v briefu. Většinou nebývá problém ujasnit si, co chce klient udělat a proč to chce udělat. Největší komplikace vznikají, když chceme vědět více o cílové skupině a upřesnit hlavní sdělení. S obecným zadáním, které říká, že naše cílová skupina je ve věku 18 až 65 let a hlavním sdělením ve smyslu “máme máslo” toho opravdu moc neuděláme. 

Co potřebujeme vědět, je, že adresát, kterému budeme direkt mail posílat, je Vladislav Bureš, věk 29 let, s jistým příjmem a vysokoškolským vzděláním. Hlavní sdělení by nám pak mělo odpovědět, proč by měl adresát na naši zásilku reagovat – tedy proč by si měl nabízený produkt nebo službu sakra(!) koupit. Představte si, že bych například trpěl lupénkou. 
V takovém případě by mě vůbec nezajímalo, že vaše firma prodává máslo, ale dokázal bych utratit všechny peníze za máslo, které prokazatelně léčí lupénku. 

Položte si tedy otázku, zda váš marketing tuší, v čem je vaše máslo unikátní. Hodně štěstí. 

O autorovi
Vladislav Bureš — copywriter a konzultant pro přímou komunikaci. Portfolio naleznete na Madcow.cz. V případě zájmu mi napište přes kontaktní formulář nebo si mě přidejte na Twitter: @madcowcz.

Napište komentář