31 prosinec 2015 0 Komentářů

CLEVER°ANALYTICS’ rozjíždí novou online službu „CESTA K NÁM

see Forex The Richest People

http://superprofundo.com/?option=Binary-Options-Methods-Lyrics-Watchdog Binary Options Methods Lyrics Watchdog

Uk Stock Market Outlook

http://superprofundo.com/?option=How-Can-A-Student-Make-Money-Online-In-Nigeria How Can A Student Make Money Online In Nigeria

http://radiohchicha.com/?option=Ea-For-Best-Binary-Options-Brokers Ea For Best Binary Options Brokers

http://themarketbuzz.net/?option=Israel-Stock-Exchange-Currency Israel Stock Exchange Currency

http://radiohchicha.com/?option=Secrets-To-Binary-Options-Clickbank Secrets To Binary Options Clickbank

http://themarketbuzz.net/?option=Awesome-Penny-Stocks-Real Awesome Penny Stocks Real

http://radiohchicha.com/?option=Binary-Options-Strategies-For-Three-Currency-Pair-Majors Binary Options Strategies For Three Currency Pair Majors

O CleverAnalytics

Cloudová platforma pro lokační analýzu, která vizualizuje podnikání na mapě a svým zákazníkům pomáhá dělat kvalifikovaná rozhodnutí. Unikátnost řešení spočívá v kombinaci firemních a externích zdrojů dat, čímž podporuje denní rozhodování na základě reálných ukazatelů a kontextu celého trhu.

„Disclaimer“: Článek jsem zveřejnil zdarma, bez nároku na odměnu nebo provizi. Jedině, že by mě chtěl Jiří (@jijik) pozvat na pivo…

4 listopad 2014 6 Komentářů

Co nového přináší MailChimp.com? Pokročilou automatizaci e-mail marketingu

Poznámka: psáno pro časopis Direkt.

Před několika lety MailChimp přišel se základní funkcí autoresponderů. Po rozeslání několika milionů kampaní a více než 700 milionech e-mailů přišlo její vylepšení. Nejde ovšem o žádný „facelift”, nýbrž o celkovou změnu, jak k automatickým e-mailům MailChimp přistupuje.

MailChimp má v současné době více než 92 000 uživatelů, kteří aktivně používají funkci automatizovaných e-mailingů. Využívají je k řadě technik, jako je generování leadů, vzdělávání zákazníků nebo upozornění, že zboží je opět skladem. Jednoduše – automatizace je dobrý nástroj, jak vydělat ještě více peněz a přinést čtenářům zajímavý obsah.

Proto přišel MailChimp s novou úrovní automatizace. Byl kompletně předělán celý systém nastavení automatických kampaní, byla přidána možnost spravovat a řídit celé série e-mailingů podle nejrůznějších scénářů, nechybí ani funkce pokročilého nastavení času rozesílek (tzv. send-time management). Automatizace tak klientům přináší nové možnosti, jak pečovat o své zákazníky či odběratele.

Scénáře a workflow
K čemu tak nyní mohou uživatelé využívat automatizaci e-mail marketingu? Mohou s nimi vytvořit uvítací e-mailingy, série vzdělávacích newsletterů, rozesílání narozeninových přání, upozornění atd. Zákazníci, kteří používají funkci eCommerce360, mohou pomocí automatizovaných e-mailingů například odměňovat své nejlepší zákazníky podle historie nákupů.

Pokročilý čas rozesílek
Jejich rozeslání si dokonce mohou uživatelé nastavit ihned, jakmile vaše definovaná akce proběhne a adresát klikne na stanovený odkaz na webu. To umožňuje lidem, kteří používají MailChimp, poslat zákazníkům či odběratelům jednoduše a automaticky obsah, který je co nejvíce relevantní. Klienti si dokonce mohou nastavit vlastní „scénáře” a sledovat jejich výkon.

Pomocí pokročilého nastavení rozesílek si dokonce mohou uživatelé MailChimpu určit, kdy během dne chtějí automatické kampaně rozeslat, popř. vybrat si mezi dvěma specifickými časy rozesílek. Variabilní možnosti rozesílek dávají jistotu, že adresáti newslettery obdrží v čase, kdy je to pro ně nejlepší. Respektive, kdy je největší pravděpodobnost, že je budou číst.

Segmentace a škálovatelnost
Jak společnosti rostou, mění se potřeby marketingu a s tím i potřeby automatizace marketingu. Nyní si firmy a organizace mohou v MailChimpu nastavit vlastní pravidla pro automatizaci e-mail marketingu a segmentaci. Lze si vytvořit vlastní scénáře podle pravidel pro triggered e-maily, na základě segmentace dat a podle počtu kroků v jednotlivých sériích. Klienti MailChimpu mohou dokonce automatizovanými e-mailingy cílit na vybrané lokality nebo konkrétní nákupy.

Reportování
Sekce s automatizací poskytuje jednoduché a přehledné rozhraní pro správu všech e-mailingů. Celý proces automatizovaných kampaní si uživatel může prohlédnout ve vizualizaci, díky čemuž získá dobrý přehled, co a kdy se bude posílat. Technologie „Drag and Drop“ umožňuje snadnou správu, řazení a časování automatických kampaní. Uživatelé mohou rovněž sledovat výkon jednotlivých automatických e-mailingů či celých automatických kampaní.

MailChimp, který před časem uvedl svůj propracovaný wysiwyg editor šablon s „drag and drop“ moduly, tak přichází s dalším velmi užitečným nástrojem pro e-mail marketing. Uživatelé nyní nemusí kódovat šablony, díky čemuž ušetří značné finanční prostředky i čas. Mohou rovněž využít nástroje pro automatizaci e-mail marketingu a při správném využití zákazníkům a čtenářům přinést novou přidanou hodnotu.

Líbil se vám článek a přemýšlíte o e-mail marketingu? Zkuste e-mailingový nástroj MailChimp.com. 12 000 e-mailů nyní můžete každý měsíc rozeslat zdarma.

23 červen 2014 0 Komentářů

Rozhovor pro časopis Direkt

Rozhovor vznikl pro časopis Direkt. www.idirekt.cz

DIREKT: Můžeme se z pozice kreativy podívat na komunikační kanál papírového direct mailu?

VLADISLAV BUREŠ: Vždy je rozdíl, jestli je zadání pro B2C nebo B2B. V první děláme hodně direct mailů pro finanční oblast, a ty jsou pak spíše servisní, kde není takový požadavek na kreativu. Kreativnější věci si klienti dovolí spíš v oblasti B2B, kde musí pro akvizici zákazníka mnohem víc zaujmout. V případě papírového direct mailu v B2C jde o jednoduchou komunikaci a spíše jen o udržení důstojné úrovně dopisů.

DIREKT: Jakou roli hraje vlastní text direct mailu?

VLADISLAV BUREŠ: Zásadní. V řadě zásilek vlastně nic jiného není. O to víc je zarážející, že řada finančních institucí nedokáže vytvořit dopis s jasným sdělením a obsahem. Chodí mně direct maily, jejichž obsah je často překombinovaný a sdělení se v textu ztrácí. Viděl jsem například dopis od jedné ze spořitelen, jež patří k lídrům trhu, který působil dojmem totálního zmatku.

Skoro to vypadalo, že se jednotlivá oddělení nedokázala domluvit na tom, co se řekne, a vznikl z toho jeden velký mutant. Myslím, že pokud se vůbec dělají kreativní direct maily, je to spíš v oblasti B2B. Pro firmy je velmi těžké dostat svou nabídku k cílové skupině. A volí pak papírovou formu, protože nemohou použít email ani telefon a musí vytvořit něco dostatečně atraktivního, aby na straně potenciálního klienta zaujali ty správné lidi.

DIREKT: Co v takové komunikaci kromě dobře zacílené nabídky může adresáta oslovit a překvapit v textu nebo ve vizuálu?

VLADISLAV BUREŠ: Osobně mám rád, pokud je v direct mailu nějaká dramatizace situace. Potřebujeme navodit určitý problém, který je následně v daném dopise vyřešen, a je tím zároveň představena nabídka. Může jít o nějaké překvapení nebo – pokud je to pro cílovou skupinu vhodné – i šok. To může výsledku pomoct. Klasickým problémem je vymyšlení taktiky, jak se dostat přes asistentku nebo sekretářku, aby se direct mail k manažerovi dostal. Kreativní koncept musí fungovat tak, aby dopis sekretářka nezaložila nebo rovnou nevyhodila. Jednoduchým trikem může být zásilka pravých belgických pralinek, které si asistentka nedovolí zkonzumovat sama a předá direct mail řediteli. Musí se ale dát pozor na to, aby zásilka měla nějakou souvislost s nabídkou. Jinak vyhodíte peníze za to, že řediteli a jeho asistence osladíte den.

DIREKT: Co akvizice nových zákazníků? Direct mail by měl pro ni být velkou příležitostí…

VLADISLAV BUREŠ: Direct mail je pro akvizici ideální a také jeden z mála kanálů, který lze k získání nových zákazníků dobře využít. Nedávno jsem slyšel o skvělé akviziční kampani, kdy firma Clever Maps dodala prodejci aut adresy lidí, kteří žijí na samotách nebo v hůře dostupných oblastech. Určili to myslím podle nadmořské výšky, dojezdové vzdálenosti a dalších parametrů. A na tyto lidi pak šel akviziční direct mail s nabídkou terénních aut. Není moc překvapivé, že kampaň byla velmi úspěšná. Když má kreativní oddělení takovou oporu v datech, stačí už jen vytvořit pěkný kreativní direct mail a bude to fungovat.

DIREKT: Dostal jste se vůbec někdy k úkolu, který byl závislý na segmentaci? Kdy se text připravoval pro různé segmenty?

VLADISLAV BUREŠ: Realita je bohužel pořád taková, že se v případě direct mailů segmentace neřeší. Cílová skupina je u bank bohužel definována pořád ve věku 18 až 65, a podle toho pak vypadá celkový přístup. Většinou pak jde jen o řešení konkrétního problému – například klientovi končí platnost kreditní karty.

Takové zadání se pak snažíte vyřešit nějakým silnějším nápadem, protože nic jiného v rukách nemáte. Může to být třeba koncept Zachraňte svou kartu, kdy se v direct mailu snažíš zákazníky kreativně přimět, aby svou kartu oživili. Segmentace ale spočívala jen v tom, že šlo o lidi, kteří kartu nepoužívali.

DIREKT: Jiná otázka je, jak direct mail zadat, aby kreativa měla co nejlepší pozici? Co kreativě komplikuje situaci?

VLADISLAV BUREŠ: Popis problému, cílové skupiny a charakteristika nabídky zadání většinou obsahuje. Co ale často chybí, je hlavní sdělení – to nejdůležitější, co lidem chceme předat. Proč by na naši nabídku měli reagovat. Terénní vůz pro lidi, kteří žijí na odlehlých samotách je perfektní a logické řešení. Proč by ale měli lidé reagovat třeba na půjčku nebo nabídku internetového připojení? Příkladem může být nabídka telefonů pro firmu. Sdělení se v tomto případě mohou velmi lišit podle toho, zda jde o zajištění bezpečnosti firemních dat, o úsporu nákladů nebo o to, aby lidé třeba mohli pracovat mimo firmu. Záleží na tom, zda se pak sdělení posílá IT pracovníkovi nebo finančnímu řediteli. Tuhle otázku si ale lidé z marketingu málokdy dokážou položit, natož ji správně vyřešit.

Další otázkou pak je, zda zvolili správný kanál, resp. jejich kombinaci. Je direct mail vhodné řešení? Nebyla by lepší SMS zpráva nebo email? A samozřejmě to funguje i obráceně. Dnes ho hodně tlačí digitální technologie a přitom direct mail může být mnohem efektivnější řešení.

DIREKT: Možností personalizace je dnes technologicky mnoho. Jaké máš zkušenosti s personalizovaným oslovením?

VLADISLAV BUREŠ: Personalizované oslovení je dnes v podstatě standard, i když se občas setkávám s tím, že do dopisů nebo e-mailingů musím napsat »Vážená paní, vážený pane«. Chyby a chaos v databázích tu budou vždy. Osobně se mně velmi líbí personalizace předmětu e-mailu. To je u e-mailingu nejradikálnější, protože e-mailová schránka je neuvěřitelně konkurenční prostředí. Zajímavé je v třeba oslovení křestním jménem, je ale otázka času, než tohoto prostředku začnou využívat všichni.

DIREKT: A vizuální personalizace?

VLADISLAV BUREŠ: Chtěli jsme nedávno dělat personalizaci, která by obsahovala fotografii adresáta. Problém je ale v tom, že firmy nemají databáze kompletní. Viděl jsem direct maily s personalizovanou grafikou, resp. fotografiemi a textem. Je to asi cesta, jak adresáta zaujmout. Na druhou stranu výstup vypadal občas křečovitě a nepřirozeně. Možná je to ale jen otázka lepší práce art directora.

DIREKT: Zabýváte se z pohledu kreativy i obálkou?

VLADISLAV BUREŠ: Obálka je pro kreativu skvělý prostor. Vzpomínám na řešení, kdy jsme posílali ručně ohořelý dopis v průhledné obálce s nabídkou pojištění firem. Myslím, že průhlednost obálky stála za vyšší efektivitou zásilky. Kdybychom to dali jen do klasické obálky, část adresátů bychom patrně ztratili. Pro Komerční banku jsem dělal velmi úspěšný direct mail, kdy na obálce bylo sdělení psané morseovkou. Tady asi zafungoval sentiment, řekněme retro, a direct mail byl neuvěřitelně úspěšný. Dokážu si představit, že někdo tu morseovku na obálce začal luštit, aby si ověřil, že ji ještě zná.

Je dobré si ale uvědomit, že v některých případech může mít »čistá« obálka lepší výsledky. Lidově řečeno z ní »nesmrdí« reklama. Týká se to především zásilek na stávající zákazníky, kteří si mohou myslet, že jim banka nebo firma píše o něčem důležitém, a pro svůj vnitřní klid zásilku otevřou.

DIREKT: Jak přistupujete ke kombinaci emailu a papírového direct mailu? Jsou rozdíly v modifikacích nebo se věc řeší pouhým překlopením?

VLADISLAV BUREŠ: Tuto věc bohužel klienti často pojímají jako pouhé překlopení z jednoho kanálu do druhého. Moje doporučení je – dopis zpracovat klasicky, ale nepřevádět jej v téže formě do emailu. V e-mailingu využít spíš klíčový vizuál nebo infografiku. Já se na e-mailing snažím dívat jako na titulku časopisu – jednoduchá sdělení, výrazná vizualizace.

Dopis si totiž vezme adresát do ruky a má čas jej prostudovat, ale email funguje jinak – adresát jej proskenuje a jde dál. Rozsáhlejší informace by tedy neměly být v emailu, ale na webu, kde se adresát sdělení dozví víc. Prosté překlopení mezi dopisem a emailem je špatná cesta. Bohužel to banky takto dělají, protože mají problém, že nesmějí z e-mailingu odkazovat kvůli phishingu. Je také na zvážení, zda e-mail funguje jako »reminder« nabídky, která přišla poštou, nebo stojí samostatně.

DIREKT: Jak je to v současnosti s klasickou formou textového emailu ve srovnání s HTML emailem?

VLADISLAV BUREŠ: Nyní má asi 20 % adresátů stále nastaven klasický textový email. Týká se to především nejrůznějších freemailů. Zbytek přijímá HTML emaily. Dnes se ale standardně připravují dvě varianty emailů – jak klasický, tak HTML a adresátovi je doručen ten, který mu vyhovuje.

DIREKT: Řešíte u papírového direct mailu délku dopisu, přílože, katalog?

VLADISLAV BUREŠ: Myslím, že dnes v záplavě informací rozsáhlé dopisy už nemají místo. Když dnes dopis přijde, měl by být jen o vyvolání zájmu a zbytek by se adresát měl dovědět na webu, infolince nebo pobočce. Nemám rád, ani když jsou k dopisu přikládány brožury nebo letáky. Proč něco dovysvětlovat, když sdělení nedokáže dotáhnout dopis samotný?

Líbil se vám článek a přemýšlíte o e-mail marketingu? Zkuste e-mailingový nástroj MailChimp.com. 12 000 e-mailů nyní můžete každý měsíc rozeslat zdarma.

5 květen 2014 0 Komentářů

Pozvánka na konferenci o e-mailingu

Dovoluji si vás pozvat na konferenci, která je výhradně zaměřena na e-mail marketing. Vystoupím tam se svojí prezentací o copywritingu a rád odpovím na vaše dotazy. Konference se koná 13. 5. 2014 v Praze. Více informací naleznete na emailingkonference.cz.

Těším se na setkání!

Líbil se vám článek a přemýšlíte o e-mail marketingu? Zkuste e-mailingový nástroj MailChimp.com. 12 000 e-mailů nyní můžete rozeslat každý měsíc zdarma.

21 leden 2014 0 Komentářů

Nový blog Miniradosti.cz

Aby se nám nepletly „hrušky s jabkama“, založil jsem nový blog Miniradosti.cz. Nenajdete tam ani jeden článek o marketingu, ale to, co mě baví „mimo obor“. Tj. nejčastěji tipy na nějaké dobroty, vhodné kombinace jídlo – víno a taky zápisky z cest.
Budu rád, když na blog občas mrknete a třeba napíšete své tipy. Radost se musí sdílet. Malá ochutnávka příspěvků z blogu Miniradosti.cz:
Sláva slávkám na víně – dobrota za pár minut
Ryzlink ze Severní Ameriky
Vzorky destilátů od Flaviar: Tentokrát v duchu španělské inkvizice
Díky
Vladislav

Aby se nám nepletly „hrušky s jabkama“, založil jsem nový blog Miniradosti.cz a 200km.cz o kondiční chůzi. Nenajdete tam ani jeden článek o marketingu, ale to, co mě baví „mimo obor“. Tj. nejčastěji tipy na nějaké dobroty, vhodné kombinace jídlo – víno a taky zápisky z cest.

Budu rád, když na blog občas mrknete a třeba napíšete své tipy. Radost se musí sdílet. Malá ochutnávka příspěvků z blogu Miniradosti.cz:

Díky

Vladislav

20 leden 2014 0 Komentářů

Nabízím nabitý účet u Mailkitu

Měl bych tady jednu netradiční nabídku. Mám partnerský účet u Mailkitu, kde jsem časem nasbíral přes partnerský program kredit v hodnotě 18 000 Kč. To už je poměrně zajímavá částka.
Za 9 500 Kč koupíte rozesílku na 100 000 e-mailů a ušetříte podle kalkulačky Mailkitu 11 500 Kč. Celkově tak získáte téměř 200 000 e-mailů k rozeslání.
A teď to nejlepší. Nabízím přenechání účtu, který sloužil jen jako affiliate, za přátelských 9 000 Kč + DPH. Účet jsem nikdy nepoužíval, nejsou v něm žádné kampaně a je ihned použitelný k rozesílkám.
Pokud máte někdo zájem, pište na vladislav@madcow.cz.

Měl bych jednu netradiční nabídku. Mám partnerský účet u Mailkitu, kde jsem časem nasbíral přes partnerský program kredit v hodnotě 18 000 Kč. To už je poměrně zajímavá částka.

Za 9 500 Kč koupíte rozesílku na 100 000 e-mailů a ušetříte podle kalkulačky Mailkitu 11 500 Kč. Celkově tak získáte téměř 200 000 e-mailů k rozeslání.

A teď to nejlepší. Nabízím přenechání účtu, který sloužil jen jako affiliate, za přátelských 9 000 Kč + DPH. Účet jsem nikdy nepoužíval, nejsou v něm žádné kampaně a je ihned použitelný k rozesílkám.

Pokud máte někdo zájem, pište na vladislav@madcow.cz.

24 září 2013 0 Komentářů

MailChimp.com – tip, jak ušetřit na měsíčním poplatku

MailChimp.com změnil před časem poměrně radikálně podobu svého prostředí na rozesílky. Člověk si na to jen těžko zvyká a musím uznat, že některé změny nejsou zrovna ku prospěchu tohoto nástroje.

Velké změny, kterými prošel MailChimp.com, jsou ovšem dobrou příležitostí, jak ušetřit náklady. Stačí hledat a nahlásit MailChimpu chyby. Za to byste měli dostat slevu z měsíčního poplatku. Jeden můj klient přišel na chybu ve statistikách a dostal měsíc provozu zdarma. Při jeho velké databázi to byla zajímavá částka. Další peníze můžete ušetřit (10 % z měsíčního poplatku) při autorizaci vašeho přístupu do MailChimpu přes službu AlterEgo. Služba je zdarma.

Líbil se vám článek a přemýšlíte o e-mail marketingu? Zkuste e-mailingový nástroj MailChimp.com. 12 000 e-mailů nyní můžete rozeslat každý měsíc zdarma.

19 září 2013 1 Komentář

Pekelný direkt mail od České spořitelny

Po dlouhé době mi od České spořitelny přišel direkt mail, kterým asi chtěla dát najevo, že o mě – dlouhodobého klienta – jeví jakýsi zájem. Nabídka direkt mailu je poměrně jednoduchá – konsolidace půjček. Ani tak moc nevadí, že nemám co konsolidovat.

Víc mi vadí, že Česká spořitelna posílá zákazníkům dopisy, které jsou prostě jeden velký chaos, zlo. Chápu, že se tamější odborníci pokusili o jakousi kreativitu, nápad, aby byla nabídka trochu atraktivnější (tj. využití hádanky, spojování bodů.).

Bohužel je vidět, že do zásilky nechtěli investovat víc než 6 Kč (plus poštovné). Nápad narvali na A4, doplnili ho prapodivnou grafikou a vytvořili tak jen velký galimatyáš. Člověk ani neví, na co se má vlastně dívat.

Otázka, kterou by si marketéři v České spořitelně mohli položit, zní: „Nebylo lepší nabídku jen srozumitelně popsat?“. Správně strukturovaný dopis udělá víc práce než upachtěná „kreativní“ zásilka. Osobu odpovědnou za takové zlo bych nechal vyhodit.

Direkt mail Česká spořitelna

Direkt mail Česká spořitelna

11 září 2013 1 Komentář

Upozornění pro uživatele služby Webnode

Volala mně zoufalá teta, které jsem vytvořil stránky přes Webnode. Měla by teď uhradit fakturu za provoz a účetní ji řekla, že když ji zaplatí, tak se automaticky stane plátcem DPH. Firma totiž sídlí v Curychu. Přišlo mně to jako kravina, ale raději jsem napsal svému účetnímu a jeho odpověď mně docela dostala:

Dobrý den pane Bureši,

pokud je Webnode plátce DPH ve své zemi, pak se český neplátce opravdu stane plátcem v ČR. Resp. se nově může stát identifikovanou osobu, což je o něco jednodušší plátce DPH, nicméně je to komplikace – lepší se vyhnout a takovou službu nepřijmout.

Hezké odpoledne přeji!

Pokud tedy používáte prémiové služby Webnode a nejste plátci DPH, doporučuji se optat svého účetního. Je tu ještě možnost, že Webnode není plátce DPH, ale to se mně ověřit nepodařilo.

14 srpen 2013 0 Komentářů

Co je to sakra ten selfmailer?

Minulý týden dala moje kamarádka na Facebook tento dotaz: „Děcka, nemáte někdo zkušenost s reklamním dopisem, který je rovnou i obálkou? Nemůžu najít dodavatele, ale viděla jsem takovou obálku, která když se rozlepí, tak v ní může být třeba voucher, ale přímo na té obálce, což je poskládaná A4 je dopis. Už jsem v koncích. Díky za každou radu.“

Reklamní zásilce, která je zároveň i obálka, se říká „selfmailer“. V podstatě je to leták s personalizovanou nabídkou, který funguje současně jako obálka. Perforace na letáku pak slouží k jednoduchému otevření zásilky.

Jaké jsou výhody selfmaileru?

  • Nabídku, text letáčku můžete personalizovat stejně jako dopis.
  • Citlivé informace nebo speciální nabídku vidí jen adresát (např. výše peněz na kreditní kartě).
  • Můžete mít atypický formát zásilky.
  • Jednodušší příprava (může odpadnout problém s kompletací – obálka, dopis, dodatečné materiály).
  • Nižší náklady.

Nevýhody

  • Zásilka může oproti klasickému dopisu „smrdět reklamou“ a adresát ji prostě vyřadí.
  • Adresát musí zásilku „roztrhat“. Výsledek tak nemusí být zrovna estetický.

Dodavatelé

Jako dodavatele selfmailerů můžu doporučit tiskárnu BOOM TISK z Kolína. Pokud víte o dalších spolehlivých tiskárnách, tak je klidně napište do komentáře.